JohannaHua

Alla inlägg under september 2012

Av johanna - 23 september 2012 21:12

Idag har vi alla varit lite bakis , men det var gårdagen värd! Vi hade skitkul! Vi åkte på hemmafest i Borgå, det var cowboy-tema. Folk där pratade bara finska, men vi lyckades göra oss ganska bra förstådda endå med både svenska, engelska och finska. Vi hade även Josefine med oss som kan språket.

 

På natten åkte vi till favvostället Amarillo och dansade. Ja, allt var superkul!

 

   

Av johanna - 21 september 2012 21:00

                         

Av johanna - 20 september 2012 22:14

Efter skolan idag gick jag och vännerna och fikade, det var jättemysigt! 

Sen gick vi till affärn och köpte sprit. I helgen blir det parteey! Känns konstigt att handla sin egen alkohol, i Sverige är jag för liten för det. Haha!

Hemma igen så softade vi lite och sen knödde vi ihop oss i min säng och såg på tjejfilm! 

 

I morn blir det storshopping Helsingfors! 

 

nattnatt


 

       

 

Av johanna - 19 september 2012 22:54

Hmpf! Vanlig skoldag, hade hoppats lite att läraren skulle vara sjuk idag igen. Det var så skönt att vara ledig   

Nåväl! Har varit en bra skoldag i alla fall! Vi hade finska i morse, nu har vi börjat med siffror. Kan räkna till tio! Ganska så bra faktiskt. 

 

Efter det så hade vi frisk och sjukdomslära, en i vår klass hade med sin lilla vovve idag. Sååå himla go!!! Wilhelmina hette den!

 

Sen på art & raskännedom fick vi som uppgift att leta fakta om en hundras ur grupp 1, vall & herdehundar och sedan resovisa om den. Vi hade 30 minuter på oss att skriva. Jag valde långhårig collie, hittade ju typ ingen fakta först men tillslut fick jag ihop nåt bra. 

 

Efter skolan gick jag, Jasmine och Karro till centrum, jag köpte en turkos plattång och hårolja till mina toppar!

 

På eftermiddagen var det World Café i klubben, det var riktigt kul! Det bjöds på godis och kakor, alla skrattade och det var väldigt mysig och trevlig stämning! Det var en linje på skolan höll i allting och hade anordnat en frågetävling som hade världstema typ. De spelade blandannat låtar som man skulle gissa vilket land den tillhörde och sånt. Våran grupp kom 2:a och vi vann en massa choklad! 

 

På kvällen gick jag och Karro och badade bastu och körde hårinpackning. 85 grader! Det blev inte så lång stund. Vi renade våra luftvägar lite grann i ångan, kände mig som en nya människa efteråt!

Sen tog jag ett magpass och tog en kalldusch. Gött!

 

Söta Wilhelmina!    

 

 

Av johanna - 18 september 2012 22:30

I går kväll när jag skulle sova fick jag ett meddelande om att våran lärare Trolle är sjuk så det blev en till ledig dag!!!

 

Fast vi hade djurfoto lektionen med gubben på eftermiddagen.. det suger lika illa än. Vi skulle ju fota våra djur och redovisa, jag tog några gamla kort på Bella från datorn. 

Det märktes tydligt på honom att han tyckte att jag har en ful hund. Först var han helt tyst, sa ingenting. Haha! Sen bara " vad är det där för ras?!" Jag försökte diskutera fotona med honom men han hade inget att säga.

Jag börjar känna varför ska jag gå dit??? Mina bilder var ju jättefina på Bella!

Jag är sur. Till nästa gång skulle vi fotografera våra djur i Farten, lätt med en mobiltelefon. Det blir ju fan bara ett sträck då. Vi sa till honom att vi haar ingaa djuur och ingaa systemkamerooor, men det han tycker att det får gå endå.

 

I alla fall.. på förmiddagen gick jag och Jasmine på stan en sväng, sen blev det en massa skräckfilmer och mys på kvällen inne hos Malin. På natten tog vi en promenad, jättehärligt!

 

   

 

Av johanna - 17 september 2012 21:45

Det är Måndag och vi har varit ledigaa! Jätteskönt med långhelg, vi fick en extra ledig dag för att vi var på studiebesök på en Lördag till hundutställningen.

 

Idag har det varit en skön dag, förut följde jag med Karolina på shopping.Vi pantade alla hennes coca cola flaskor också. Haha! Sen kom vi lagom tillbaka till Cooking in english där vi lagade grekisk mat. Det var riktigt kul! Min och Karros sallad blev så jääkla god! 

Det gjordes också moussaka, kyklingsoppa, någon röra med aubergine och dessert som var någon suffléaktig grej med glass. 

 

Ja det var väl min dag! 

 

 

 

 


Av johanna - 16 september 2012 11:51

Fredagen var en av mina roligaste kvällar! Nattklubbarna här stänger 04.00 på morgonen så det blev party hela natten lång! När vi kom hem hade vi lite efterfest på internatet och satt vakna till typ 06.00

Så Lördagen blev att sova bort, vi tar Helsingfors nästa helg istället.

Det var riktigt hemskt att inte ha något annat än sallad att äta i kylen igår, hade föredragit en stor saftig pizza och sen en påse chips på det. Som tur var hade jag smörpopkorn i alla fall!


Av johanna - 14 september 2012 11:45


 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards