JohannaHua

Alla inlägg under september 2012

Av johanna - 30 september 2012 19:00

       

Av johanna - 29 september 2012 13:08

Åh vad gött nu är vattnet tillbaka igen! Men det är brunt och det kommer väldigt lite ur kranen.. tar kanske en stund innan det kommer igång. Vi kan i alla fall använda toan nu!

 

Haha, kolla blåmärkena efter thaiboxningen!

 

 

Av johanna - 29 september 2012 10:39

Idag mår jag faktiskt helt okej. Var ute igår. 

Vi åt tacos efter skolan och sen på kvällen hade vi fest på internatet innan vi gick till Amarillo och dansade. Det var en jätterolig kväll! 

 

Är fett irriterad.. det är någon läcka i vattenledningen så dom har stängt av vattnet, det har varit av sedan igår kväll och vi har fortfarande inte fått tillbaka det. Går inte att gå på toa, duscha, diska, dricka, laga mat eller någonting! Jag som hade planerat värsta goa maten idag med champinjoner och grejer.. dom borde ju sätta igång det snart tycker jag. 

 

 

   

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av johanna - 27 september 2012 18:11

Det är regningt och grått, jag är trött.. har inte mått så himla bra. 

Igår var jag förrästen på thaiboxning med Malin, blåmärken lite här och var och träningsvärk in my ääs! 

I morgon är det fredag IGEN! Fan vad fort det går hela tiden. Slutar kl 11.30 Ingen lång skoldag! Då blir det att sticka och handla alkohol till kvällen och helgens lyxigheter. Nu har jag bestämt att jag ska ut i morn!

 

Idag bokade jag flyg hem i November, men märkte efteråt att det går typ inga tåg eller bussar från stockholm och hem. Så nu är jag lite bekymrad och hoppas det hinner lösa sig.

 

Nej nu ska jag väl titta på mina skoluppgifter och se om jag kommer nån vart.

Baj!

 

 

 

Av johanna - 26 september 2012 16:45

Internet krånglar här på skolan. Ingen film att se på, ingen musik.. vad gör man? Ligger och stirrar och funderar, får hemlängtan. Tog en penna och ritade min älskade vän.

 

 

Av johanna - 25 september 2012 16:02

Trött idag! Det blev väldigt sent i går.

Malin och jag drog till biblioteket efter lunchen, tog en fika och läste massa böcker. Det var jättemysigt!! Kirjasto betyder bibliotek på Finska om ni undrar.

 

Nu har vi nyss varit på kvällsmat, dom serverade supergod tonfisksallad! Nu ska jag se på Castaway och halvsova.

 

Fika på bibblan  

 

Av johanna - 25 september 2012 10:28

I dag har vi fått en distansuppgift så vi har inga lektioner idag. Endast Mindfulness i morse, det var härligt med lite meditation idag!

 

I natt prick klockan tolv gick  jag och Malin ut i skogen på en långpromenad. Vi stannade vid ett berg med utsikt över vattnet. Det var så underbart härligt! Där satt vi en lång stund och bara pratade om allt i hela världen, sen gick vi hem och somnade gott.

 

Nu är det lunch! Hejdå!

Av johanna - 24 september 2012 09:30

Ny vecka igen då, idag har vi haft Fysiologi. Sen Människa & Djur, på den lektionen besökte vi en djurkyrkogård. Vi skulle fotografera den graven som berörde oss mest och sen berätta varför, och egna tankar kring att avliva djur. 

 

I slutet av dagen hade vi Cooking in English, där gjorde vi Lepanesisk mat. Jag och Jasmine stod för desserten som var rispudding med kardemumma och cashewnötter. Den var äcklig! Gillar inte risgrynsgröt, spyr!

 

Efter skoldagen gick jag en promenix med Jasmine, sen hängde jag med Karolina och handlade lite kvällsmat.

Hemma så hade internet lagt av så det blev att mysa och se film inne hos Malin & Jennie. 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards