JohannaHua

Alla inlägg under november 2012

Av johanna - 30 november 2012 22:57

Hallå?! Ska det gå såhär fort? Nu är det helg igen! 

 

I morse hade skolan en gemensam julfrööckosst i matsalen, det var så himla mysigt! Tända ljusstakar, julgröt och gott bröd. Och idag snöar det helt otroligt mycket, världens snöstorm!! Flera decimeter har det kommit, det är djupt till knäna! Till veckan ska det tydligen bli runt 25 minusgrader. Vilken tur att jag har en vinterjacka med hit!

 

Efter frukosten så hade vi Art & raskännedom.  Jag redovisade ju om Maine coon katten, gjorde en as snygg presentation. Sen gick vi igenom lite intressant om zoo och djurparker, efter det slutade vi! Då drog Aile och jag med en buss till Helsinki, det blev att julhandla lite! Vi  har haft världens bästa dag! Plus att jag köpte nya skitfina kläder också!

 

           





  

 



   

Av johanna - 29 november 2012 19:59

Just nu kan jag inte må bättre! Sitter nu med inpackning i håret och tända fruktljus i mitt rum. Ska snart hugga in på min smarriga röra med avocado, tomat, paprika, rödlök och keso. MmmM!

Min powerpoint presentation om Maine coon katten är nu färdig och i morgon ska jag redovisa. Så nu är det ett perfekt läge för en bra film! 

 

Vaknade pigg i morse med?! Har känt mig helt hemsk senaste veckorna och nu har jag helt plötsligt fått massa energi. Idag har jag både tränat zumba och cardio workout, jätteskönt! 

Det är pudersnö och riktigt svinkallt i Porvoo idag, gillar snön! 

 

Haha! Min lärare Krusse och hennes hund Raymond. Hon morrar och vaktar "sin" matbit på tallriken. Vi testade alltså skillnaden på att säga NEJ och morra.

 

 

Av johanna - 28 november 2012 19:45

I morse vaknade jag.. pigg!! Vad hände där? Kyla idag, lite smulor av snö. Kom inte värsta mycket som vi trodde att det skulle göra.. inget snöbollskrig   

Efter skolan gjorde jag klart uggletavlan! Äntligen, har dragit på den aslänge.. jag gjorde även färdigt min andra tavla, ska bara jobba pytte lite mer på bakgrunden! Det är en hemlis hur den ser ut. Det får ni veta senare!

 

Här är i alla fall mina fantasiugglor nu igen

 

 

 

Av johanna - 27 november 2012 22:05

Idag hade vi som sagt var den där nätstudiedagen och skulle läsa en artikel, har inte orkat.. jag har bara målat heela dagen.   Är nästan klar med tavlan nu, är rätt nöjd men den behöver finslipas. Gick på konst förut efter fikan, vi skulle måla ett landskap som hörde till en speciell känsla..  typ glad, förvånad, eller ledsen osv.

När det var slut så gick jag och fortsatte på min tavla, sen gick jag och Aile iväg till affärn i kylan och köpte glass. Magnum double! 

I morgon sägs det bli snö, och sen ska det fortsätta hela veckan! Det märks för det är verkligen svidande kallt ute.

 

Idag fyller min älskade lillebror William 9 år! GRATTIS!!    

 

 

Malins foto!.

 

Av johanna - 26 november 2012 21:46

Den här helgen gick fort! Hann inte alls med. Veckorna rusar iväg. Snart är det jul.. jag får åka hem , och då blir jag moster! En gång till! Läääääängtaaaar som faan! Min syster är tjock!


 I morgon har vi nätstudiedag. Vi får alltså en artikel som vi ska läsa hemma i sängen, den handlar om stereotypier hos zoodjur. På eftermiddagen ska jag gå på konst. 

 

Denna kväll har jag målat på min nya tavla, den börjar likna nåt nu! Och varit till affärn och handlat kvällsmat.

Nu---> Movie night!

 

 

Av johanna - 25 november 2012 21:35

Idag är hela internatet dött efter gårdagens festande. Gud så kul det var! 

Såg nya Twilight idag, den sög lika mycket rumpa som de andra Twilights. Men nu fick man i alla fall veta hur det slutade.. foreeveeeer.

 

   

Av johanna - 23 november 2012 11:45

Idag åkte vi på studiebesök till en djurpark på Högholmen. Blev jävligt förbannad och det påverkade verkligen hela dagen. Nu säger jag A men inte B..


Tycker faktiskt det var intressant att se vad de hade för djur och deras inhängnader, väldigt smått!  Dom hade inte mycket att röra sig på. Stackars djur, tigrarna och geparderna gick bara fram och tillbaka längst glaset. Helt uttråkade!

 

Här är bilder på idag

 

                                           

 

 

 

Av johanna - 22 november 2012 10:00

Det hjälper inte med några jävla värmeljus.. det är kallt, grått, mörkt och det regnar hela tiden. Trööött! Råkar väl vara lite negativ idag också. I morgon är säkert värmeljus värsta bra.

Sista lektionen blev inställd idag av en viss anledning, det var skönt! Trött som man är. 

 

På kvällen bjöd Aile mig på en mega subway macka, himla god!  Och till det såg vi massa film!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards