JohannaHua

Alla inlägg under augusti 2012

Av johanna - 31 augusti 2012 17:07

På fredagar får vi sluta för dagen redan kl: 11.30 Vi har haft Djurhållning & Aseptik och  Näringslära och utfordring. Intressanta lektioner!

När vi slutat blev det lunch och sen en shoppingtur med Karolina. Jag köpte en tröja på HM, en spegel,  parfym och lite helgmat. 


 

:)

Av johanna - 30 augusti 2012 15:00

 

Av johanna - 30 augusti 2012 13:43

Denna skoldag har vart oskyldig och helt okej! Har precis varit på eftermiddagskaffet där de bjöds på jättegott bröd med nötter i och nyplockade äpplen. 


 I morse hade jag Finskalektion, sen Hunduppfostran & inlärning och efter det Djurskötsel. Till våren ska vi besöka en jättestor bondgård som har en av Finlands största mjölkproduktioner!

 

 
 



 

Av johanna - 29 augusti 2012 16:09

Idag har jag inte alls haft nån bra dag och skulle passat bäst instängd i en mörk garderob. 

Som tur var har jag världens bästa mamma som muntrar upp, hon är bra hon   

 

Jag blev blandannat ofrivilligt utvald till elevkåren, det värsta jag vet! Fick prata inför hela Fredrikasalen bara för det också, jag bajjade nästan ner mig. Men jag lyckades få ur mig ett par ord som lät rätt okej.

Så nu ska jag vara med och arrangera roligheter och alkoholhaltiga fester för skolan!  Det innebär regelbundna möten med elevkårsgruppen.. suck..

 

Utöver det negativa idag så har vi däremot haft väldigt intressanta lektioner idag!  Finska för nybörjare, lärde oss lite hälsningsfraser och sånt. Sen hade vi Friskvård och sjukdomslära, det tyckte jag var superintressant! Kommer nog bli mitt favoritämne. Sista lektionen var Art & Raskännedom, sen kvällsmiddag som var potatisgratäng med fetaost! Svingod! 

 

Hyvää iltaa!

 


   

 

Av johanna - 28 augusti 2012 19:50

I morse var våran första lektion Hobby & Djur där vi pratade om hundutställningar och dess historia. Väldigt intressant!  Nästa vecka ska vi besöka den stora Borgå utställningen! Ska bli kul att se om det är med någon blodhund!

Efter den lektionen hade vi Anatomi och lite Fysiologi då vi pratade om djurens uppbyggnad och lite sjukvårdstermer m.m  

Det sista vi hade var djurfotografering där vi gick igenom systemkamerans olika funktioner och tekniker när man ska fånga ett djur på bild. 


Efter skoldagens slut så gick Karolina och jag på en uppiggande shoppingrunda i det fina vädret! Vi har verkligen varit som två döda sillar hela dagen. Jag köpte blandannat 2 lakan (som jag INTE ska hänga på tork nere i tvättstugan!), ett turkost och ett grått. Hittade såå mycket fina presenter också! Köpte en till Lykke liten idag!



I morgon bitti klockan nio ska jag gå på Finskalektion! Gonatt!


 
 






Av johanna - 27 augusti 2012 19:40

 

Bara för att vi gillar Bacon!

 

 

 

Av johanna - 27 augusti 2012 16:23

Har nyss haft Cooking in english! Det var en trevlig liten lektion! Fick ha snygga nätmössor på huvudet.

Vi gjorde picknick food. Laxmackor, guacamole, grekisk sallad och massa tillbehör. Vi drack ginger beer till, jävlar vad starkt det var för näsan! Bra för min förkylning!


Nu ska jag försöka skriva ett arbete om fysiologi, djur och människa. Får se om jag lyckas få ihop något bra med den luddiga informationen vi fick idag innan vår lärare försvann till tandläkaren.

 

 

       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards